Gebruik UserData

Met UserData kun je leuke dingen doen en ook problemen oplossen

Wanneer je de hoofdmap van The Sims opent zie je daar 8 verschillende UserData:

  • Buurt 1 is UserData
  • Buurt 2 is UserData2
  • Buurt 3 is UserData3
  • enz. enz.
  • De gegevens uit de UserData mappen zijn onderling uitwisselbaar

In elke UserData map zit ook weer een map Houses.

Het spel blijft eindeloos laden

Wanneer de Sims 1 niet meer reageert is dat vaak te wijten aan een fout in een bepaalde buurt. Als dat b.v. al in de eerste buurt zo is, probeer dan het volgende:

  1. Ga naar de installatiemap van The Sims
  2. Rechtsklik op de map UserData en kies Kopieren
  3. Scroll wat naar beneden zodat je niet meer in een map zit, rechtsklik op een open plek en kies Plakken
  4. de Map wordt nu geplakt als UserData (kopie). Verwijder de originele map UserData
  5. Kies nu b.v. UserData5, rechtsklik er weer op, kies Kopieren
  6. Plak het weer als UserData5 (kopie)
  7. Wijzig UserData5 (kopie) in UserData
  8. Start je spel opnieuw en kijk of het nu wel werkt.
  • Je bent nu weliswaar alles van je Sims, zelfgemaakt huizen e.d. kwijt, maar die gegevens zitten nog wel in UserData (kopie)
  • Nu kun je voorzichtig beginnen je Sims-figuren beetje bij beetje terug te plaatsen vanuit UserData (kopie)\Characters naar UserData\Characters.
  • Idem met je huizen vanaf UserData (kopie)\Houses naar UserData\Houses.
  • Test tussendoor regelmatig of je spel nog goed werkt. Loopt het weer vast dan weet je welke Sim of huis de oorzaak van het vastlopen is.

Een wijk maken met exact dezelfde huizen

  1. Rechtsboven in de buurt zie je een wijkje met als adres Simslaan 3, 4, 5 en 7.
  2. Stel je bouwt een mooi huis op Simslaan 4 in buurt 1
  3. Open de map UserData en dan de map Houses.
  4. Jouw mooie huis op Simslaan 4 is terug te vinden als House04.iff (de House.iff hebben het huisnummer van het adres)
  5. Rechtsklik op House04.iff, kies Kopieren en plak het weer, je ziet dan House04 – kopie.iff
  6. Verwijder b.v. House03.iff en hernoem House04 – kopie.iff naar House03.iff
  7. Je hebt nu 2 identieke huizen op Simslaan 3 en 4
  8. Doe hetzelfde met House05.iff en House07.iff